Cenotvorba
Hlavním vodítkem byla cenová mapa, kterou jsem zaměřil na nemovitosti v Pardubicích a blízké okolí. Cena je vytvořená na základě nabídky obdobných rodinných domů v daném čase. Výhodou je také fakt, že mohu nahlédnout na realizované prodeje v posledních 6 měsících, které jsou vedené na katastru nemovitostí. Odhadní cena vycházela na 15 775 000,- Kč. Jedná se o cenu průměrnou, přihlížím především k lokalitě samotné, stavu nemovitosti, velikosti, dispozici, orientaci, budoucnosti lokality a momentálnímu dojmu. I proto jsme se s majitelem dohodli na prodejní ceně 17 000 000,- Kč.
Nemovitost se již prodávala
Na osobní schůzce mi bylo sděleno, že se nemovitost již prodávala s realitním makléřem. Zkoušel ji dokonce určitou dobu prodávat sám majitel na několika inzerátech, jedním z nich byl paradoxně inzerát na Bezrealitky.cz a to dokonce za menší cenu, než na které jsme se dohodli osobně. Nebyla to pro mě žádná výhoda, ba naopak. Nemovitost byla lidově řečeno „profláklá“. Vzal jsem ale výzvu z druhého konce, když se prodej předtím nepovedl, mám zde prostor ukázat svojí přidanou hodnotu.
Časový limit prodeje
Měsíc? Jiný makléř na to měl 3 měsíce a neprodal to a já dostal měsíc? Musel jsem se štípnout, jestli se mi to nezdá. Na druhou stanu se jednalo o podmínku majitele, kterou jsem plně akceptoval. Důvodem byl nákup jiné nemovitosti.
Nastavit správnou strategii prodeje
-
Online forma prodeje
Využívám nejnavštěvovanější servery v republice. Inzerce na Sreality.cz a Reality.iDNES.cz. je efektivní, nicméně je řadím do kolonky pasivních inzerátů. Teď ale pár vět o aktivní inzerci. Na sociálních sítích se ve vašem okolí pohybuje kolem 20 000 potencionálních zájemců. A ti o nákupu nemovitosti z počátku neuvažují, nebo o takové příležitosti jednoduše neví. Nemovitost se inzerovala mimo jiné na YouTube, Instagramu, ale také na mé Facebookové stránce. Jedinou podmínkou je však správně zacílit a nastavit reklamu. I když zainvestujete např. 40 000 Kč/týdně, pouhé spuštění reklamy nestačí. Pokud sami nemáte zkušenosti s online marketingem. Přes Facebook se nám podařilo na Pardubicku oslovit 36 389 lidi za pouhých 14 dní inzerce. Věková hranice přitom byla nastavená na rozmezí 25-60 let – a to není špatný výsledek, že?
-
Offline forma prodeje
Rodinný dům byl odprezentován mé databázi poptávajících klientů. Nechal jsem vyhotovit přes 4000 ks. letáků s informací o prodeji tohoto skvostného domu, ty se následně „rozlítly“ do všech okolních lokalit.
Nejsem v tom sám
Nehraju si na „Brouka Pytlíka“, proto mám kolem sebe tým spolehlivých a profesionálních kolegů, počínaje advokátní kanceláři, osobní asistentka, fotograf, kameraman, grafik, aranžér i pilota s dronem.
Happy end
Během měsíce dorazili 3 vážní zájemci, kteří byli nemovitostí uchvácení. Tento krásný rodinný dům ve vynikající lokalitě jsem nakonec prodal za inzerovaných 17 000 000Kč.
Jsem tak trochu „hazardér“
Není tajemstvím, že moje odměna je až na konci obchodu. Což znamená úspěšně prodaná nemovitost. Je to business a pokud nastavíme určité podmínky, také si za nimi stojím. Všechny vynaložené náklady na přípravu nemovitosti, fotostaging, pilot s dronem, marketingový prodej nemovitosti (největší položka), a spousty dalšího, jdou samozřejmě z mé peněženky. A tak je to správně.